måndag 18 juni 2012

växer så att....


...det knakar...
ja just nu så är mycket på gång och blommar i mitt perennland...
bla fingerborgs blommorna har en del börjat slå ut och de andra är på gång...


...jag tycket de är liksom lite förtrollande...


...till min lycka så kom det även några vita faktiskt...


...jag har en del, de är ju flitiga med att fröså sig själv, och 
jag kan inte då bara dra upp och slänga de....jag plaserade ut de i våras till en liten häck...


...även uteplatsen har fått ett nytt tak, efter att i fjol höstas, innan jag hann ta ner taket, blåsta helt 
sönder....


...ha en skön dag...
här lovar de skapligt med sol tills i eftermiddag i alla fall, så jag 
ska ta och bege mej ut....

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut!!
    Efter allt regn som kom i helgen så hoppas jag att alla växter drack ordentligt och växer massor nu! : )

    Ang. rabarbern som blommar så har jag hört att man ska skära bort blomman för den tar energi från själva rababerna och att blommorna förstör smaken. Men jag vet inte säkert.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Fingerborgsblomma är så fin. Får nog nån iallafall i år.

    Fint du har det.

    Kram

    SvaraRadera
  3. På uteplatsen kommer du få många rofyllda stunder med vacker utsikt var du än vänder dig...=)

    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig uteplats, där kan ni sitta och njuta. Jag har också fått vita fingerborgsblommor, händer inte så ofta, tycker jag.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥