måndag 4 juni 2012

Perennlandet...



...det som häromåret var köksland, har nu istället förvandlats till perennland...
Det har kommit till den ena efter den andra växten...och nu ingen plats för grönsaker mer...
Men detta gör inget nu när jag fick till 3 meter längs hela min tomt ut till åkern...


...denna våren har växthuset tagit den mesta tiden, och övrig trädgård har fått halka 
efter litegrann...
Men i morse passa jag på att ta ett par timmars ryck i perennlandet...


...jag har lagt ner en liten gång med trampsten, som jag har gjutit i betong...
just denna har jag lagt i två blad, men de flesta är helt släta....
men jag gilla denna, så det blir nog fler av den sorten...


...tanken är ju att ha en gång genom hela landet...
så det blir att gjuta fler....


...gräslöken blommar som aldrig den, men jag gillar den så den får blomma lite till
innan jag klipper ner den...


...min pepparrot blommar som aldrig den....
vita små söta blommor, doftar lite med...


...min har aldrig blommat förr....
har ni haft någon som blommat???


...ha en fortsatt bra start på veckan....!

2 kommentarer:

  1. Så vackert du har ordnat till det .
    kram.

    SvaraRadera
  2. Så tjusigt du har fått det. Min pepparrot brukar blomma.
    Ha en bra vecka.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥