lördag 6 augusti 2011

vita blommor...



...ja idag blir det ett litet potpurri av vita blommor...



...min vita afrikanska lilja blommar nu allt vad den kan...
har läst om de som har massor med stänglar i sina, jag har 7 stänglar i min, men 
väldigt glad för de är jag....
Min mamma och jag var och fynda på en liten trädgårdsbutik här i närheten idag, 
det var halva priset för att det skulle stängas för semester...
gjorde en hel del fynd faktiskt...
jag fick en underbar kruka (visar i morgon...) och en jättefin murgröna (30,-)
av mamma som födelsedagspresent....(igår...)
Mamma köpte även, bla en blå afrikansk lilja där för 40,-...


...den vita stäppsalvian blommar med nu....


...luktärtorna har repat sig...det fanns en tid då de var väldigt när 
att hamna på komposten...något åt på de när de precis kommit upp...och jag trodde inte det skulle
bli något av de...men nu så....


...den lille prinsen håller ständig koll....

3 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga blommor och dom doftar säkert helt underbart! Grodprinsen är ju bara så snygg...en så´n vill jag oxå ha!
    Ha det gott/sussa

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, vackra vita blommor...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Sååå vackert med vita blommor ;))
    kram susanne

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥