tisdag 21 juni 2011

Tack...


...för alla fina kommentarer jag fått angående min betonggjutning...
blir jätteglad för alla era kommentarer...


...ni har undrat vad för betong jag använder, och det är finbetong.
Den blandar man med vatten till bra konsistens, och sen är det bara att gjuta i alla tänkbara föremål...
dock ej glas eller plåtburkar...men det finns en massa annat att gjuta i...


...en del av mina formar har jag hittat på Panduro...de har ganska mycket tvålformar som går att använda...


...vände idag rätt på min lilla sköldpadda...
han fick känna på gräset lite innan han hamna på mitt planteringsbord...

Och sen är jag tvungen att visa mina små underverk...
ja jag vet de är ingen vacker syn, än så länge...


...tre är kläckta, och det verkar inte bli fler...
men ett farligt pippande är det i boet...lite mysigt faktiskt!

Kram Malin






4 kommentarer:

  1. Vad otroligt fina betongfigurer du gör!
    Det är så fint att dekorera med i trädgården.
    Jag fick i helgen som gick några fina saker som jag tänkte visa vid tillfälle.

    Ha en skön vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack för info. Skall göra ett försök (när det är fint väder). Ha en riktigt fin midsommar! Annika

    SvaraRadera
  3. Alltid lika kul att titta in hos dig.
    Ha det så bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Du har gjort så mysiga saker, måste sätta igång och gjuta...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥