måndag 22 november 2010

Ljus, ljus strålande ljus...


...härom måndagen var jag, min mamma och min föredetta svägerska (med en annan) och stöpte ljus...
jätteskoj. Jag har gjort det ett år tidigare, men i år var det ännu roligare. För då visste man vad man verkligen ville göra....och jag betämde mej snabbt för denna stora ljuskrona...

...så häftigt att se den bara växa fram....Här till höger har jag doppat den 3ggr, om jag inte minns helt fel.
Det blev ju även ett grenljus, en liten krona med 3 ljus att ha på bordet, 16 långa ljus och 8 normala....
Och tusen tack Maria och Fia, tror jag namnen var('ler'...)
för en mysig dag, med mycket  skratt och tokigheter....

...det tog lite tid att få upp den och sedan hitta en plats till den, det funka inte riktigt där jag hade tänkt...
ja kunde inte se tv:n då....
Nu hänger den där i alla fall, jättefin!
Redo inför julen!
Ha en fortsatt bra måndag,
kram Malin

3 kommentarer:

  1. Oj vad vacker stearin-ljuskronan blev.Den nämns du nog inte bränna!
    Har aldrig sett en sådan krona.
    Kraaam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Oj så fin!!
    Kul med nåt lite annorlunda!

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥