onsdag 6 november 2013

min första stol jag klätt om...


...har ju till min glädje fått äran att hjälpa till med att 
köpa in lite gamla möbler till icabutiken jag jobbar i...
vilket är fantastiskt roligt!
Dessa underbara stolar hittade jag på en loppis förra veckan till ett bra pris..
men...det behövdes nytt tyg...


...jag har aldrig klätt om en stol innan...så detta blev premiären...
började med att lägga dit skumgummi...så det blev mjukt för rumpan...


...sen hittade jag (på begäran...) ett lexington inspirerande tyg...


...efter mycket knicks med första stolen...så fick jag de andra två med 
färdiga...
Här på bilden har jag inte satt på kantbandet än...blev ett i linnefärg..
men för att vara första gången är jag nöjd...
Kul att pröva något man inte gjort innan...

(mobiltagna bilder, därav inte perfekt kvalitet...)

2 kommentarer:

  1. Åhhh...så himla snyggt!/Karla.

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev, underbara stolar och ett häftigt tyg... tillsammans super snyggt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥