tisdag 25 juni 2013

en kul beställning klar....


...ja häromdagen fick jag en önskan om att gjuta en kudde...
och det hade jag gjort tidigare, men ingen sådan här...
...men efter lite klurande så verka jag knäckt hur jag skulle lösa det...
och jag blev nöjd...
...kudden klar!!


...efter att jag plockat bort formarna från det gjutna, så var det en riktig trädgårdskväll,
för mej igår...


...älskar de kvällarna med sol och vindstilla...
skulle kunna frysa tiden och hålla på hur länge som helst känns det som...


...min murade fåtölj var totalt överväxt med penseér...
man så inte ens ryggstödet mer...
så nä något måste göras...


...det blev lite mynta och lavendel bla iden...
så nu väntas det bara på att det ska växa till sig lite, så tror jag det kan bli fint....


...min vita alium är så vacker nu när den blommar...
verkligen kan gå och njuta i min trädgård...känns för varje år att man 
hittar mer och mer rätt i hur man vill ha det...
sen finns det alltid en massa att justera, men så ska det vara...
Nä nu hopp i säng, imorgon ska det förberedas inför fredag när
jag ska stå med mina betongsaker... :)

6 kommentarer:

  1. Men så snygg den blev, kudden.. Fåtöljen är med jättefin =) Kul med lite annorlunda saker..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja! Kudden blev riktig fin ! Och resten ...som vanligt...otroligt smakfullt!
    Ha en bra dag idag, trots regnet,Karla.

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Betongkuddar gillas mycke. Tänk att nåt så hårt kan se så mjukt ut :-)
    Jag har själv bara gjort små betongkuddar i 1 o 2 lit påsar, men denna du gjort är ju så fin o mysig.
    Stolen i betong är ju bara för underbar den med.

    Ha en skön sommar, kram fr Lotta i Kalmar

    SvaraRadera
  4. Din gjutna kudde är jättefin, man kan gjuta mycket i betong bara man klurar lite Ha en skön dag/Carita

    SvaraRadera
  5. WOW till både kudden och fåtöljen!!
    Sen gillar jag stenmuren runt rabatten också! :)

    SvaraRadera
  6. Ser underbart ut, förstår att du njuter.
    Ha en skön helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥