fredag 14 september 2012

dekorativt hjärta....


...en av mina sista favoriter för sommaren är 
mina dubbla hjärtan...


...jag gjuter först en, låter stelna...
gjuter sedan en till, och stoppar ner hampasnöret, och lägger det stelnade 
hjärtat ovanpå och låter det bränna ihop...


...men om ni ser på den översta på bilden...
(lite svårt att se, något dålig bild...)
så är den rent torr, inte slät alls, och i vissa blir det stora sprickor....
och det ända jag kan komma på är att hampasnöret suger åt sig så 
pass mycket vatten att betongen blir för torr och därav spricker....

Så antingen kanske man kan lägga snöret i blöt innan, eller 
gjute dit en lite krok istället att hänga den i....


...här är den släta fina sidan....
nåja jag får väl ha dessa själv....


...hoppas ni får en mysig fredag...

2 kommentarer:

  1. Hej Malin! Väldig fina hjärtan...jag har också köpt en sådan form för ett tag sen...men jag kunde inte komma på hur jag ska få ihop båda (!) så TACK för att du delar det med dig, nästa år har jag med en lika fin betong-hjärta som din ...kanske med något extra i, ett litet löv i eller annat.
    Kram,Karla.

    SvaraRadera
  2. Fina! Lägger du på det färdiga hjärtat på en gång eller låter du det brinna ihop lite först? Jag har bara gjutit dubbelt med gips.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥