onsdag 11 juli 2012

ny liten rabatt...


...ja jag nämnde för några inlägg sedan att jag gjort en ny 
liten rabatt...och så här blev den....


...jag tyckte det kändes så kalt med gräsmattan direkt in på
 växthuset, och att jag känner mej lite orolig över att klippa så nära, för glasets skull...
så de små pytteplantorna är rosa lavendel, som jag tagit i våras när jag klippte de stora plantorna och satt i småkrukor tills nu när jag planterade ner dem...
de stora är vita lavendel som jag har köpt...
men tror det kan bli ganska fint nästa år, eller nästa igen när de vuxit till sig lite...


...de första jordgubbarna plockades förra veckan...
blir inte så många första året, plus att rådjuren hjälpte mej...


...denna lilla varels har jag in min rabatt kant...?
någon som vet vad det är?
Den är oerhört tacksam, jag har tagit detta för ett tag sedan och satt
i denna kruka och vipps det tog sig direkt...och fylla krukan...
men den är väldigt söt...

1 kommentar:

  1. Underbara bilder och mums med egna gubbar...=)
    Har ingen aning vem din plantvän är men söt var den.

    Ha det bra !

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥