onsdag 16 maj 2012

allt är på gång...


...ja nu börjar det att spira lite överallt i trädgården...., tyvärr gör även ogräset det....(fast med tiden på min sida, så tycker jag det är ganska mysigt att sitta och plocka ogräs..) ...nå i helgen fick jag klippt gräset, och bla plockat i denna lilla rabatt. Gamla tulpaner åkte nu bort....


...denna lilla vita stenpartiväxt är en stor favorit till mej...
och just nu är den som vackrast...


...även hostorna är på god väg...
jag gillar dessa med den vita kanten...( förvånad...? ler...)


...någon av pionerna står i knopp...
och myrorna är redan där och gottar sig....


...vildvinet har börjat...men jag väntade mej att de skulle växa mycket mer som i fjol, men jag hoppas att det tar ett stort skutt i år...vill ju ha täckt min pergola....


...min vita löjtnantshjärta blommar och verkar stortrivas i mitt före detta köksland,
 som nu har förvandlats till perennland....




...häromdagen hittade vi denna sten, som sa allt...
och den fick hamna i växthuset så klart....
Hoppas ni får en bra dag....

3 kommentarer:

  1. Hej på dej,
    så fint du fått det i ditt växthus ett riktigt "smultronställe"
    Ha det gott!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder...riktigt ögongodis...!!!
    Är det en bräcka som har dom underbara vita blommorna med lime mitt....helt bedårande. Förstår att det är en favorit...=)

    Ha en skön helg...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Härlig!
    Ja, visst är det som bäst nu
    när allt är på gång!!! Stoppa
    tiden nu!
    Du får ha en härlig helg!
    kram Sofia

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥