söndag 19 juni 2011

Söndag...


...så var det söndag igen, veckorna bara rinner iväg, vet inte vart de tar vägen...
Härom veckan var jag i gjutartagen igen...det blev en 8 rabarbeblad och lite annat...
använde ett annat fabrikat på betongen och blev så nöjd...


Detta blad fick min dotters lärare i avslutningspresent,
ganska mysigt att sätta något i, jag plantera det i en liten plastpåse, så det är lätt att ta bort om man vill ha det till något annat eller ha något annat i...


...men för mej var det ju klart att det hamna taklökar i ....(ler...)


...just rabarban ger så vacker struktur....


...ja och så klart blev det 2 änglar med...
Jo sen till något helt annat, mina små zebrafinkar har fått ungar, igår var där 3 kläckta...
inte särskilt vackra än, faktiskt...men lite mysigt ändå...

Ha en bra söndag, och vi hoppas på uppehållsväder....
Kram Malin




7 kommentarer:

  1. Vilka fina blad du gjuter.Det märks att du kan detta.Undrar var du hittat mallen till änglarna?
    Ha det så bra.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert blad, och ängeln är underbar... Ställer samma fråga som Ninni, var har du fått tag på ängelformen? Vad är det för speciell betong du har?
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina saker du gjutit! JAg älskar bladen, de är så vackra. Kanske skulle jag ta och ge mig på lite gjutning i sommar jag med. Vilken betong använder du? JAg har en fin kottform med som jag skulle vilja gjuta i.


    Ha en skön kväll!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är på att gjuta i betong! Läckert!! Jätteskoj att se!
    Keep on the good work!

    Vi kommer tillbaka!

    Kram Elin + Emelie = Fiffiga Systrar

    SvaraRadera
  5. Ohh vad fina blad du gjort.Vad har du använt för betong och form till söta grodan?:)

    Ha en fin start på veckan
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Hej, jätte fina grejer du har gjort!! Men jag undrar precis som dom andra tjejerna vilken betong som du har använt? Ha det fint. Annika

    SvaraRadera
  7. Åtta rabarberblad, etc, etc, ja där ligger man ju i lä :) Jag är totalrookie på betong, har precis gjort mina första projekt... Ditt rabarberblad är verkligen mäktigt och så fint med arrangemanget på.

    Kul att du kikat in hos mig, om du minns, ähum, det var liksom ett tag sen... Du prickade in en liten svacka i mitt bloggande och en semesterresa.

    Sen har jag försökt flera gånger att skriva en kommentar men den har bara försvunnit, nåt strul med inloggningen, men nu verkar det som att att jag äntligen kan lyckas få in kommentaren.

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥