tisdag 16 november 2010

Mossa...

...tänk vad man kan göra med det....
idag blev det en strut jag gjort för ett tag sedan, på hösnät klätt med mossa, men inte kommit riktigt på vad jag vill göra med den...
Men idag fick jag ett infall, det blev en kärleksört där hamna i....
lite kanel och en liten plåttags fick också vara med...


...en del av mina ljung har gjort sitt, vet inte varför, för en del är jättefina...?
Nå det blev mossa i dessa med i alla fall.

...kastade faktiskt en hel del pumpor nu, för de fixar inte frosten...men
dessa fick hänga med ett tag till....
ja också ett betong hjärta ( så klart...heter inte betong ute och inne för ingenting..)
Nu ska jag ta en runda med flugsmällaren ...igen...(grrrrr...)
har stora feta "spyflugor" i massor....vet inte vart de kommer in någonstans....
de måste kläckas någonstans...för vi pratar om ett 50-tal på några timmar (blääääää...)
Har ni några bra tips om hur jag blir av med dem, tar jag gärna emot dem....
Många kramar Malin

3 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Vad fint du dekorerat med mossa!

    Spyflugor nu?? Borde de inte ligga i nån typ vintervila nu?! Usch, hoppas ni blir av med dem!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Så mye fint du har lagd av mose, jeg har også lagd noen mosehjerter....flott å pynte med naturens goder;o)

    SvaraRadera
  3. Hej Malin.
    Sikke fint du har pyntet med mos.
    God spyflue-jagt :-)(øv)
    Kh Lone

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥